UN MUSEU DE LES FAMÍLIES

 A la classe de 4t estem treballant el tema DE LA FAMÍLIA. Pot semblar un tema fàcil, i sense complicacions, però avui dia vivim en una societat canviant i, la família, en conseqüència, també està canviant. Hem de mostrar els canvis que estem vivint, i sobretot, l'alumnat ho ha d'entendre i ha de respectar les famílies dels companys i la seva pròpia.

+ Hem començat fent un arbre genealògic....sense donar pautes i valorar què sabien. Resulta curiós, observar la necessitat que tenen d'explicar coses, noms, records, anècdotes...de la seva família. Aquí comencen a sortir dubtes: com es representen? I si ja no estan casats? I si està mort?...


+ Després han hagut de definir FAMÍLIA de forma individual, després compartir la definició per parelles, de 3 en 3..... Es donen situacions de tira i afluixa. Tots volem tenir raó!!







+ I ho hem compartit en un Padlet. Per poder fer-ho, hem hagut d'entrar al Moodle i allà estava l'enllaç. Cada grup ha escrit la seva definició amb la intenció de (en un altre moment) fer una definició entre tots.



Aquest ha estat el resultat:

 + La definició no està acabada....surten molts matisos i és per això que hem jugat a relacionar fotografies amb textos i així poder observar totes les diferències.





+ Hem posat nom als diferents tipus de famílies i ... ara toca escriure entre tots una definició complerta. S'adonen que no és tan fàcil trobar les paraules correctes i que incloguin tots els aspectes que cal tenir en compte.

+ També hem treballat aspectes com: Què fem les famílies?, Què és educar en família?, Diversitat social i cultural: d´on són els meus companys? I les seves famílies?.....

Finalment hem fet una definició que inclou tots els aspectes que han anat sortint en aquest  treball.

" La família és un conjunt de persones: progenitors, fills/es (poder ser biològics, o no) i, en ocasions, altres familiars.

Aquestes persones s’estimen, es cuiden, conviuen, s’enriqueixen...La família ens educa en tots els sentits: com a persones, en les relacions humanes i, per últim, a respectar i conèixer l’entorn".